tisdag 6 januari 2009

Snö och olyckor

Jaha då ska vi se.
Lördag den 3:e åkte vi på kalas till en kusin till barnen,
som bor en bit från Nyköping mot Oxelösund.
När vi kommit en bit efter Hölö/Mörkö avfarten och
ca 2 km innan Vagnhärad avfarten blev det stopp på motorvägen.
Vi blev stående i 2 timmar pga att 10-12 bilar krockat.
Det finns ju de bilister som inte förstår
att det blir halt på vägen när snön kommer.
Men som tur var hade jag en av mina stickningar med mig,
så jag kunde ta det med ro att vi blev stående.
Dess värre för barnen som har spring i benen.
Men ena dottra och gubben gick en bit framåt och kollade läget.
Deras lilla promenad tog ca 40 min och de hade pratat med polisen
som sade att det skulle nog börja rulla om ca 30 min.
Så efter ca en kvart började det sakta att rulla framåt.
Vi som många andra hade blivit kissnödiga och hungriga,
så det var mycket folk som stannat i Sillekrog för att "ladda batterierna".
Kalaset var bra, ungarna lekte och ville inte hem när vi skulle åka
men det tar ju sin lilla tid, och tänk om vi blir stående på hemvägen också.

Ha de gott
Peernill

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det är jobbigt när det blir så där. Hoppas ingen blev svårt skadad i alla fall.

Anonym sa...

Hej hej

Tråkigt att bli stående på motorvägen.

GOTT NYTT ÅR till dig och familjen

//Liselott